4 redenen waarom elke organisatie een bedrijfsfilm nodig heeft


Een bedrijfsfilm werkt krachtig en is een middel dat je bij uitstek online goed kunt inzetten. Elke organisatie zou in ieder geval één bedrijfsfilm moeten hebben, al was het maar om kort en bondig te kunnen vertellen wat je doet en waar je voor staat. Maar er zijn nog veel meer voordelen van een bedrijfsfilm. In dit blog laten we je zien waarom je absoluut een bedrijfsfilm nodig hebt.

 

1. Beelden of woorden?

Deze uitspraak ken je ongetwijfeld: ‘een beeld zegt meer dan duizend woorden’. Stel je voor wat een bedrijfsfilm kan zeggen in slechts een paar minuten! Daarnaast heeft beeld nog een ander voordeel ten opzichte van tekst: een beeld blijft veel beter hangen. We gebruiken woorden en taal, maar we denken en voelen veel meer in beelden. Met beelden spreek je je doelgroep direct aan en kun je een gevoel overbrengen, iets wat met geschreven tekst veel moeilijker is.

2.Online zichtbaarheid en vindbaarheid

Een video is goed deelbaar en is daarom gemakkelijk te verspreiden op het internet. Denk bijvoorbeeld aan social media zoals Instagram, Twitter, Facebook en YouTube. Ook dragen bedrijfsfilms bij aan je ranking in Google: er is immers meer content online op je bedrijfswebsite, zij het nu in de vorm van een video. Meer en vooral diverse content vindt Google prettig. Het resultaat? Beter gevonden worden in de zoekmachines.

3.Een helder merk of product

Een bedrijfsfilm geeft je (potentiële) klant of relatie een heldere presentatie van wat jij wilt laten zien. Dit kan een nieuw product zijn, maar ook uitleg over een dienst of over ontwikkelingen binnen de organisatie. Een video heeft daarnaast als voordeel dat je ingewikkelde processen heel eenvoudig, helder en inzichtelijk kunt maken.

4.Het levert geld op

Dit klinkt misschien te mooi om waar te zijn, maar dat is het absoluut niet. Eigenlijk had dit blog ook kunnen volstaan met alleen dit argument, maar alle voorgaande argumenten leiden uiteindelijk tot meer omzet. Een betere online zichtbaarheid en grotere naamsbekendheid zorgen uiteindelijk voor meer bezoekers op je website. Meer bezoek betekent meer klanten, wat als het goed is leidt tot een hogere omzet.

 

Een bedrijfsfilm laten maken heeft veel voordelen en kan je bedrijf vooral online een behoorlijke boost geven. Ben je benieuwd wat een bedrijfsfilm voor jouw onderneming kan doen? Laat het ons weten!