bedrijfsfilm voor internet

Bedrijfsfilm op internet

Het medialandschap wordt vandaag de dag gedomineerd door bewegende beelden. Ongeacht de situatie is het aannemelijk dat een persoon liever een video van 30 seconden bekijkt dan 500 woorden leest. Met de enorme groei van de internet community die ideeen, video’s en nieuws deelt en communiceert is de virale video op dit moment een fantastisch middel om te gebruiken als communicatiemiddel. Door Social Media zoals YouTube, facebook, twitter en instagram is het gebruik van virale video’s alleen maar toegenomen. Deze media vormen een persoonlijk mond-op-mond platform waar de video van de ene naar de andere persoon worden gestuurd waardoor de video en de boodschap wordt verspreid.


Het grote voordeel van uw bedrijfsfilm op internet is dat hij op elk moment van de dag bekeken kan worden. In tegenstelling tot de reclames op tv die alleen worden gezien precies op het moment dat ze worden uitgezonden zijn virale video’s en ook video’s geüpload op uw website altijd te bekijken waar ter wereld de kijker zich ook bevindt. Bovendien zijn deze video’s voor een fractie van de kosten van andere marketing video’s te produceren en dit terwijl ze op een leuke en persoonlijke manier de kijker bereiken.


Om het gewenste effect van de virale video te behalen raad ik het wel aan om hiervoor een professionele videomaker in te huren. Een lage kwaliteit homevideo-achtige bedrijfsfilm kan een negatief effect op het bedrijf hebben. Een videoproductie bedrijf kan helpen met het overbrengen van de juiste boodschap en de video een professionele uitstraling geven waardoor de video in het geheugen van de kijker blijft hangen. Zeker  in deze tijd, waar print steeds verder afneemt, is het belangrijk voor uw bedrijf om mee te blijven doen met de wereld waarin uw bedrijf steeds minder tijd krijgt om zich te onderscheiden. Een bedrijfsfilm kan de perfecte tool zijn om in contact te komen met je (potentiële) klanten en partners. Hierdoor kan je als bedrijf laten waar je voor staat en wat je te bieden hebt.

Wat zijn de voordelen van online video?

  • Video is een communicatievorm die meer aanspreekt dan tekst en zorgt ervoor dat de kijker de boodschap beter begrijpt.
  • Video genereert viraliteit.
  • Mobiele apparaten met internet toegang zijn een stuwende kracht achter de videoconsumptie.
  • Een video is gratis beschikbaar, wat een sleutelrol speelt in massa adoptie.
  • Video biedt een goede integratie met de zoekmachines omdat het een goed vindbaar en indexeerbaar format is.
  • Social Media zorgen voor eenvoudige distributie.
  • Een video zorgt voor interactie en helpt een conversatie te starten.

  • Waar moet je rekening mee houden als je een online bedrijfsfilm gaat maken?

  • Zorg ervoor dat de video van de beste kwaliteit is. Kijkers zijn kritisch en veeleisend en verwachten een hoge kwaliteit videoproductie.
  • Elke digitale strategie moet rekening houden met nieuwe gebruikspatronen die worden gecreëerd door de mobiele wereld en de Social Media.
  • De lengte van een video is niet bepalend. Het verhaal moet worden verteld zoals de boodschap vereist zonder vast te houden aan een bepaalde lengte.
  • Vertrouw op platformen zoals YouTube om een groter publiek te bereiken.
  • Kies voor een nieuw, aantrekkelijk en specifiek videoformat.